Placki ziemniaczane z ziarnami

Published on by Sufrin

http://wegetarianka.blox.pl/resource/sloneczne_placki_ziemniaczane.jpg

 

1 kg ziemniaków

czubata szklanka płatków owsianych górskich

1 łyżka mąki ziemniaczanej (lub 1 jajko)

dowolne ulubione ziarna u mnie po 4 czubate łyżki sezamu (biały + czarny) i łuskanego słonecznika (mogą być podprażone na suchej patelni lub nie, jak wolicie, u mnie sezam był podprażony chwilę)

łyżka suszonego majeranku

3 ząbki czosnku

4 czubate łyżki mąki pszennej zwykłej lub nieco więcej

sól, pieprz

olej do smażenia

 


Sos pomidorowy:

1 średnia cebula

2 szklanki przecieru pomidorowego

pieprz

łyżeczka suszonych ziół (u mnie bazylia, ale mogą być dowolne)

2 ząbki czosnku

ewentualnie sól, u mnie bez

łyżka oleju

 


Wykonanie

Ziemniaki obieram i ścieram na tarce o grubych oczkach, dodaję płatki, mąkę, przyprawy.

Czosnek wciskam przez praskę, soli- jak to do ziemniaków- nie mało, ja dałam łyżkę z hakiem.

Masa może wydać się nieco ryzykowna jak na masę plackową, ale obecność płatków i mąki zrobi swoje podczas smażenia, więc bez obaw.

Na patelni rozgrzewam olej, nabieram łyżką masę (placki nie powinny być zbyt duże), dociskam ją do łyżki by trzymała się "kupy", wykładam na patelnię i też nieco dociskam tylną stroną łyżki.

Smażę na złoto z obu stron.

Nie należy ich zbytnio przysmażać, powinny być złociste, nie zbrązowione, bo wtedy "promyki" startych ziemniaków będą niefajnie stwardniałe.


Sos.

Na patelni rozgrzewam łyżkę oleju, dodaję pokrojoną dość drobno cebulę, smażę do zeszklenia.

Wlewam przecier i podgrzewam, aż zgęstnieje.

W trakcie sypię suszone zioła, pod koniec wciskam przez praskę czosnek.

Przyprawiam solą lub sosem sojowym.

 

źródło

Published on Kotlety

To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post