Pomysł na lunch

Published on by Sufrin

 5363968678_9296a9251d.jpg

 

 

Sałatki

* Sałata z sokiem z cytryny, dressing, sos sojowy lub sól
* sałatka z fasoli: po garstce Twojej ulubionej gotowanej: czarnej fasoli, czerwonej, mung, ciecierzycy, soczewicy, ziaren kukurydzy (ważne, żeby sałatka była barwna) - możesz je mieszać lub stworzyć monochromatyczną
* dowolny makaron, kus kus, bulgur lub ryż dobrze komponują się z sałatkami

 

Zupy

* bazujące na warzywach: ziemniaczana, marchwiowa, minestrone, grzybowa, gazpacho
* bazujące na zbożach i strączkowych: z fasoli, soczewicy, kasz, grochu, soi

 

Kanapki i burrito / twistery

* smarowidła: musztarda, sos pomidorowy (ketchup), majonez, pasty, pasztety, paprykarze, masło wegańskie, hummus, dip, serki orzechow, masło roślinne (orzechowe), czekomole, 

* Hummus czy pasta z fasoli to świetne dodatki do pełnoziarnistej pity z utartą marchewką, kiełkami i ogórkiem
* kanapka zrobiona z warzywnej alternatywy dla mięsa, jak: szynki sojowe, parówki, wege burger z ulubionymi warzywami
* dip z czarnej fasoli, papryki, pomidora, sałata zwinięte w pełnoziarnistą tortillę
* bakłażan po włosku: sos pomidorowy z pieczarkami zawinięty w gotowane plastry bakłażana
* burrito z czarnej fasoli, patata, kukurydzy i pomidorów

 

Extra

* plastry warzyw, jak: okra z pomidorami, chleb kukurydziany

*świeże owoce, filiżanka smażonych jabłek lub szklanka soku owocowego
* ciasteczka ryżowe, krakersy, czipsy (jabłkowe, gruszkowe, ziemniaczane, jarmużowe)

Published on Menu veg - jadłospis

Comment on this post