Kiełkowanie na wiosnę

Published on by Sufrin

3663012991_7345d60286.jpg

 

Dlaczego kiełki:

 

Kiełki ładnie wyglądają, świetnie smakują i wspomagają organizm drogocennymi mikroelementami.

 

Kiełki lucerny, soczewicy czy słonecznika dostarczaja żelaza i kwasu foliowego

 

Kiełki brokuła zawierają cenne antyoksydanty i koenzym Q10

 

Kiełki pszenicy są źródłem selenu, który jest ważnym przeciwutleniaczem oraz cynku, ten wzmacnia układ odpornościowy, kształtuje młody organizm.

 

Kiełki rzeżuchy usprawniają przemianę materii, dezynfekują jamę ustną i drogi moczowe, korzystnie wpływaja na włosy, paznokcie i cerę. Zawiera także chrom, który wpływa na metabolizm organizmu.

 

Kiełki fasoli mung pomagają zredukować zły cholesterol.

 

Kiełki rzodkiewki zawierają witaminę C oraz siarkę.

 

5560562958_efcaba62fc.jpg

 

Jak przygotować ziarna do skiełkowania:

 

Surowe ziarna są bardzo łatwe w przygotowaniu.  Wystarczy je przepłukać najlepiej w misce lub na sitku i namoczyć w wodzie, aby zakryła ziarna z nadwyżką.
Czas niezbędny na moczenie ziarna jest różny.  W czasie upałów jest szybszy, w niskiej temperaturze wolniej.
Po namoczeniu przełożyć np. do słoika i zakryć gazą i przytwierdzić gumką recepturką.

Ważne, aby odcedzać i przepłukiwać ziarna co 12 godzin. Chodzi o to, aby utrzymać wilgoć do chwili, aż skiełkują.

 

4622095545_3da46c1936.jpg

 

Na tej stronie znaleźć można informacje dotyczące namaczania ziaren i metody ich skiełkowania.

 

Na przykład:

Ziarno slonecznika obrane z łupinki namoczyć w wodzie na 2 godziny, a skiełkuje się w 2-3 dni.

Ziarno sezamu moczyć przez 8 godzin, a skiełkuje się w 2-3 dni.

Pestki dyni pozbawione skorupki moczyć w wodzie przez 8 godzin, a na drugi dzień powinny się pojawić kiełki.

Soczewica potrzebuje 8 godzin moczenia, aby skiełkować już za 12 godzin.

Kasza gryczana po 6 godzinach w wodzie skiełkuje po dwóch dniach.

Migdały po skiełkowaniu zawierają najwięcej składników odżywczych. Nalezy je namoczyć na 8-12 godzin i efekty będą widoczne po12 godziach.

 

źródło i Flickr

Published on Warzywa samodzielnie

Comment on this post