Intuicyjne jedzenie

Published on by Sufrin

5456872298_3a557f9109.jpg

 

1. Produkty z rynku - można tu znaleźć obfitość świeźych i sezonowych produktów spożywczych. Najwaźniejsze, żeby były one ekologiczne i moźliwie regionalne (zioła, przyprawy,oleje,orzechy). Dodatkowym atutem jest niska cena.

 

Z mojego doświadczenia nie zawsze tak jest, także trzeba być uważnym i nie wierzyć na słowo - sprawdzać.

 

2. Zacznij od koloru - wybierz jeden składnik dania, np. dynia. Sprawdź, jaki kolor najbardziej ci odpowiada. Następnie zastanów się, jak chcesz ją podać (ugotować zupę, na parze, zapiec, smażyć z cebulą).

 

3. Spróbuj czegoś nowego - sprawdź, jakie jarzyny czy owoce są ci obce. Może nie znasz smaku tamarillowca, kumquata czy pigwy. Oceń ich walory smakowe, zapachowe, podziwiaj niezwykłe kształty i rozmiary.

 

4. Rób zapasy podstawowych składników dań:

 

a) ulubione odmiany fasoli, soczewicy, zbóż, nasion i orzechów,

b) sos pomidorowy własnej roboty, hummus czy tahini,

c) sześć czy siedem rodzajów ulubionych przypraw (np. kminek, tymianek, chilli, kurkuma, cynamon, kakao) oraz świeże zioła w doniczkach: czosnek, cebula, rzeżucha, kiełki,

d) sól morska, szara,

e) oliwa z oliwek czy pestek winogron, olej neutralny w smaku (rzepakowy,słonecznikowy),

 

5. Warto zacząć od prostego, mało skomplikowanego przepisu ze składników, które znasz i wiesz, że nawet "niewypał" będzie dobrze smakował (makaron z sosem pomidorowym, sałatka z ryżem i jabłkiem posypana rodzynkami, zupa z buraczkami).

 

źródło: Flickr

Published on PRASA vege

To be informed of the latest articles, subscribe:

Comment on this post