Dieta satwiczna - książka kucharska joginów

Published on by Sufrin

Newspaper-icon.png

 

Uczony wedyjski dr David Frawley opisuje żywność satwiczną jako nie tylko wegetariańską, ale również pokarm bogaty w Pranę (siłę życiową). Dlatego tak ważna jest dbalośc o pożywienie organiczne i świeże. Warto nabywać owoce i warzywa ze znanych źródeł i jak najmniej przetworzone. To wymaga unikania konserw i przetworów spożywczych, żywności wyhodowanej na nawozach chemicznych. Dużą rolę odgrywa także proces spożycia świeżej żywności.

 

źródło

 

 

motylek różowy gif

 

Pożywienie powinno być jedzone powoli, starannie żute, świadomie i z poczuciem  wdzięczności.


Lista produktów satwicznych


Adzuki fasola, Amarantus, Ananasy, Anyż, Arbuzy.

 

Banany, Basmati Ryż, Bataty (pataty), Bób, Brokuły, Brukiew, Brukselka, Brzoskwinie, Burak.

 

Cantaloupe melon, Ciecierzyca (cieciorka), Cukinia,  Cynamon, Czarna fasola, Czarna porzeczka, Czarne oczko fasola, Czereśnie.

 

Daktyle (świeże), Dynia, Dyni nasiona.

 

Endywia.

 

Figi (świeże lub suszone).

 

Gałka muszkatołowa, Ghee, Gorczyca, Granaty, Grejpfruty, Gryczana kasza, Gryka.

 

Herbata liściasta.

 

Imbir.

 

Jabłka, Jagła (proso), Jeżyny,  Jęczmienna kasza, Jęczmień.

 

Kabaczek, Kapusta (czerwona i biała), Kapusta pekińska, Kalafior, Kalarepa, Karczochy, Kardamon, Karob, Kasztany jadalne (marony), Kiełki fasolowe, Kokos, Kolendra, Kukurydziana kasza, Kurkuma, Kwiaty jadalne.

 

Lassi, Laskowe orzechy, Lima fasola.

 

Macadamia orzechy, Mango, Marchewka, Marony (kasztany jadalne), Migdały, Miód naturalny, Mleko (organiczne, niepasteryzowane), Morele, Mleko matki, Mung fasola, Miłorząb.

 

Nerkowce orzechy.

 

Ogórki, Owies, Owsiane płatki, .

 

Papaja, Pasternak, Pataty (bataty), Pekany orzechy, Pietruszka korzeń, Pistacje orzechy, Pinto fasola, Pomarańcze, Proso (jagła), Pszenica.

 

Quinoa.

 

Rodzynki, Ryż, Ryż dziki.

 

Sałata, Seler naciowy, Sezam, Siemię lniane, Soczewica, Soja, Sojowe mleko nie pasteryzowane, Syrop klonowy, Szpinak, Szparagi, Słonecznik, Soki świeżo wyciskane, Szafran.

 

Śliwki

 

Tangerynki, Teff, Truskawki.

 

Włoskie orzechy, Winogrona, Wiśnie.

 

Yacon, Yams.

 

Żurawina, Żyto.

 

Pożywienie satwiczne

Published on WARTOŚCI ODŻYWCZE

Comment on this post